Samochody Ciężarowe
...:::Scania Królową szos:::... ...:::Daf Królem szos:::... ...:::Renault Królewiczem szos:::...
Napisz odpowiedź
Forum Samochody Ciężarowe Strona Główna
»
Samochody osobowe
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Michael.W
Wysłany: Śro 11:48, 28 Lut 2007 Temat postu: lotus omega
Omega A nie jest obecnie specjalnie wyszukanym autem. Zwykły rodzinny przestronny wóz w umiarkowanej cenie, dodatkowo mający problem z korozją. Jednostki napędowe stosowane w Oplu Omega A również nie zachwycają. Jednak cykl "Najlepsze auta świata", to nie kącik aut używanych i nie mam zamiaru opisywać, jak sprawuje się zagazowany trup po 300 tys km. Opel, a w zasadzie
Lotus proponował najbardziej zamożnym nabywcom dużo bardziej niezwykły pojazd - Lotus Omega (wersja EU) lub Lotus Carlton (wersja UK).
Trochę historii synu!
Lotus Omega pojawił się w roku na rynku w roku 1990. Była to z założenia najszybsza, ale jednocześnie niespartańska wersja Omegi. Powstał najszybszy ówczesny sedan świata.
W swoim czasie konkurował z najlepszymi limuzynami w swojej klasie m.in. BMW M5 i Mercedesem 500 E. Co interesujące, po tylu latach używana Omega jest warta kilka razy więcej od swoich ówczesnych rywali. Czym zawdzięcza sobie taką cenę? W ciągu 3 lat produkcji, bramy fabryki Lotusa opuściło tylko 950 sztuk auta. 250 z nich posiadało kierownicę po prawej stronie i nazwę Lotus Carlton. Cena auta również nie była niska - wynosiła astronomiczne 48 000 tys. funtów (UK). Obecnie wartość używanej Omegi Lotus kształtuje się na poziomie około 30 000 tys. euro za perfekcyjny egzemplarz (D). W Polsce model praktycznie nie występuje - udokumentowano obecność jednego jeżdżącego egzemplarza.
Różnice
Wyjątkowość Lotusa polega też na jego kolorze, nazwanym "imperial green". Jest to bardzo ciemna zieleń, wpadająca w czerń. Prawdziwy Lotus Omega mylony jest z często ze "zwykłą" Omegą 3000 i Omegą Evo 500. Z pośród tych modeli wyróżnia go nieco inny body kit i charakterystyczne wloty na masce. Zauważyć można również inną lotkę na klapie bagażnika i loga Lotusa na zewnątrz i wewnątrz auta. Z zewnątrz wyróżnik stanowią także 17" calowe felgi z oponami 235/45-17 (przód) i 265/40-17 (tył). Z przodu skryte są za nimi 330mm wentylowane tarcze hamulcowe z 4-tłoczkowymi zaciskami, a z tyłu 300mm, 2 tłoczkowe.
Samochód oczywiście wyposażony jest w system ABS. Waga gotowego do jazdy auta nie jest szczególnie wysoka i wynosi 1650 kg. Pamiętajmy, że nadal jest to czterodrzwiowa tylnionapędowa, bardzo luksusowa limuzyna.
Opel, Lotus, a może Chevrolet?
Podstawą do zbudowania jednostki napędowej Lotusa Omegi, była znana z modelu Opel Omega 3000, jednostka C30SE o pojemności 3000cm3. Inżynierowie Lotusa rozwiercili jej pojemność do 3516cm3 i dzięki dwóm turbosprężarkom Garrett T25, uzyskali moc 377 koni mechanicznych. Daje to przeszło 104 KM z jednego litra pojemności. Silnik dzięki sprężaniu wynoszącym 0,7 bara gwarantuje w miarę sensowną trwałość i świetne osiągi. Do przeniesienia napędu posłużyła znana z Chevroleta Corvette skrzynia ZR1, produkowana przez ZF. Wszystkie te modyfikacje pozwalają Lotusowi na osiągnięcie pierwszej setki już po ok 5 sekundach. Pierwsze 400 metrów "pęka" po 13,2s. Według producenta samochód osiąga prędkość maksymalną 287 km/h. Na kilku filmikach dostępnych w sieci można zobaczyć jak Omega "zamyka szafę" i rozpędza się do ponad 300 km/h.
Suche fakty
Wymiary:
Długość/szerokość/wysokość - 4768 / 1812 / 1435 mm
Rozstaw osi - 2730 mm
Rozstaw kół - 1580 mm
Masa - 1650 kg / 2110 kg (dopuszczalna)
Koła - 235/45/17 (przód) 265/40/17 (tył)
Dane Techniczne:
Pojemność silnika/rodzaj - 3615cm3 / 6 cylindrów-24 zawory-BiTurbo
Maksymalna moc/przy obrotach - 377 KM / 5200 rpm
Maksymalny moment obrotowy/przy obrotach – 557 / 4200 rpm
Stopień sprężania - 8.2:1
Skrzynia biegów - manualna, 6 biegowa
Pojemność zbiornika paliwa - 75 litrów
Osiągi:
0-60mp/h (97km/h) - 4.9s
0-100km/h - 5.2s
0-160km/h - 11s
0-100mp/h (161km/h) - 11.0s
0-200km/h - 17.2s
0-400m - 13.2s
0-402.33m - 13.5s
0-100-0km/h - 8.6s
Prędkość maksymalna - 287 km/h lub 176 mph
Ten samochód jest naprawde szybki zostawia w tyle m.in bmw m3,audi s8,audi s4,jaguara xk,mercedesa c klase amg,sl,slk,clk,cl,subaru impreze,mitschubischi lancera evo 9,zwykłe
porsche 911
,porsche boxtera i caymana i jeszcze dużo więcej a powstał 15 lat temu.
Forum Samochody Ciężarowe Strona Główna
»
Samochody osobowe
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
LICZNIK
----------------
Licznik
Imieniny
Zegar i data
Forum
----------------
ADMINISTRACJA
UWAGA!!!!!!!
REGULAMIN
Przywitaj się
Pomoc
Zażalenia
Ostrzeżenia
O Forum
Czat
Ciężarówki
----------------
Scania
Volvo
Renault
Daf
Man
Mercedes
Iveco
American Trucks
Naczepy
Tuning
Pociągi Drogowe
Prototypy
Gabaryty
Inne samochody
----------------
Autobusy
Samochody dostawcze
Samochody osobowe
Galeria
----------------
Fotki z wycieczek
Fotki z wypadków drogowych
Samochody Forumowiczów
Fotki z Polowań
Wasze fotki
Inne
----------------
Newsy
CB-Radio
Komis
Humor
Filmiki
Prasa
Modele
Zloty , Spotkania Trakerskie
Ankiety
Misiaczki
Reklama
Gry
Transport i Spedycja
Girls
Dziewczyny and Ciężarówki
ShoutBox
----------------
ShoutBox
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group ::
FI Theme
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin